Správce daně bude komunikovat s daňovým subjektem pomocí datové schránky nebo prostřednictvím e-mailu. Pokud nevlastníte datovou schránku, budou vám zasílany výzvy na mail, avšak za den doručení se považuje den odeslání e-mailu správcem daně.
U kontrolního hlášení (KH) se zavádí 5ti denní lhůta pro podání následného KH, a to i za předpokladu, že budete správcem daně vyzván datovou schránkou nebo e-mailem. Při reakci na výzvu se jedná o 5 kalendářních dnů. Oproti tomu při podání následného KH je to 5 pracovních dnů.
Evidenční číslo, které stanovil dodavatel musí být uvedeno se všemi znaky (číslice i písmena) na obou stranách tj. dodavatel i odběratel.
Sankce za nepodání KH:
1 000 Kč – KH bude podáno až po lhůtě (25 dnů po skončení kalendářního měsíce)
právnické osoby= platí pro všechny, bez ohledu na to, zda jsou měsíční nebo kvartální plátci
fyzické osoby = podávají KH dle toho jestli jsou měsíční nebo kvartální plátci
10 000 Kč – v náhradní lhůtě, na výzvu správce daně
30 000 Kč - daňový subjekt nereaguje na výzvu od správce daně (na tuto výzvu je povinnen
do 5ti dnů od oznámení reagovat, prostřednictvím následného KH)