Od příštího roku čeká podnikatele zaměstnávající alespoň jednoho zaměstnance povinná elektronická komunikace s OSSZ. Týká se především tiskopisů, které lze elektronicky zasílat pouze formou datové věty (ve formátu XML): Evidenční list důchodového pojištění, Potvrzení o studiu pro účely důchodového pojištění, Přehled o výši pojistného, Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání), Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění. Osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) bez zaměstnanců byla povinnost podávat přehledy v elektronické podobě prozatím odložena.
Komunikovat s finančním úřadem pouze elektronicky budou muset plátci DPH s obratem nad 6 milionů. Všichni tito podnikatelé budou muset veškerá podání pro finanční úřad činit elektronicky. Jedná se o daňová přiznání, hlášení, přílohy k přiznání nebo hlášení či o přihlášky k registraci a oznámení o změně registračních údajů.