Daňová kontrola je dílčím procesním postupem správce daně, kterým zjišťuje nebo prověřuje splnění daňových povinností plátce

Kurz ČNB (20.11.2018)

Souběh funkcí jednatele a zaměstnance

14.06.2011 12:59:37

Problematický souběh funkcí člena statutárního orgánu a zaměstnance společnosti by měl být od července povolen. Od příštího roku by navíc měli členové statutárních orgánů spadat i pod nemocenské a důchodové pojištění. Panika, která nastala v únoru letošního roku, že statisíce lidí přijdou o nárok na důchod a nemocenskou, by se tak měla definitivně zažehnat. Od příštího roku by navíc členové statutárních orgánů měli opět spadat i pod nemocenské pojištění a v případě členů představenstev akciových společností také pod důchodové pojištění. Otázkou však zůstává, zda dané zákony skutečně projdou celým legislativním procesem. Povolení souběhu funkcí totiž přibude jako přílepek k již předložené novele obchodního zákoníku. Nemocenské a důchodové pojištění členů statutárních orgánů pak tvoří součást problematické novely nemocenského pojištění, která plánuje také například zavést nemocenské a důchodové pojištění z dohod o provedení práce.

Legislativu ohledně souběhu fukcí aktivně sledujeme a jakmile bude alespoň zřejmé jak se bude dále vyvíjet, určitě Vás budeme informovat. Nelze však předpokládat, že zákony budou platit retroaktivně, tedy zpětně.